wtorek, 23 października 2018

Home
2013-11-06 09:37:37
Wycieczka dla najlepszych uczniów 2013 •PDF• •Drukuj•

W dniach 4 -5 października 2013 roku odbyła się wycieczka do Łodzi. Naszymi opiekunami byli: p. Renata Haraszkiewicz, p. Iwona Małek, p. Damian Leszczyński oraz p. Marek Żywiczyński. Z Koronowa wyruszyliśmy już o 5.30 by po kilkugodzinnej podróży autokarem znaleźć się w Łodzi i rozpocząć zwiedzanie miasta wraz z przewodnikiem od Fabryki Nici „Ariadna”. Następnie udając się na obiad do restauracji Cafe Loft mieszczącej się na terenie dawnej fabryki Karola Scheiblera na Księżnym Młynie, mieliśmy okazję przejść przez Park Źródliska, czyli kultowe miejsce spotkań łódzkich studentów.

Po smacznym obiedzie zostaliśmy oprowadzeni po jednej z największych atrakcji turystycznych Łodzi, a mianowicie po Księżnym Młynie. Niestety nie udało nam się zwiedzić w pełni znanej w Polsce i na świecie Łódzkiej Szkoły Filmowej z powodu trwającego już roku akademickiego. Natomiast Muzeum Kinematografii nie kryło dla nas żadnych tajemnic.
Dotarliśmy do łódzkiego hotelu MOLO około godziny 17.30, po czym zmęczeni, ale z uśmiechami na twarzach mogliśmy zakwaterować się w pokojach oraz zjeść na stołówce obfitą i smaczną kolację. Główną atrakcją piątkowego wieczoru był Aquapark bądź też wyjście do kina, dlatego podzieleni na dwie grupy wyruszyliśmy na miasto. Po aquaparku mieliśmy okazję zobaczyć Łódź w jej wieczornej odsłonie i zgodnie stwierdzamy, iż ma ona swój urok. W hotelu obowiązywała nas cisza nocna od godziny 2200 , jednak nikt z nas po takim ogromie wrażeń w jednym dniu nie zamierzał jej łamać.

Ranek rozpoczęliśmy wspólnych rozmów przy śniadaniu w hotelowej stołówce. Pan przewodnik nasze sobotnie zwiedzanie zaczął od spaceru ulicą Piotrkowską, która niewątpliwie jest wizytówką miasta Łodzi. Tam mieliśmy możliwość sfotografowania się z pomnikami łódzkich fabrykantów, kotem Filemonem czy Arturem Rubinsteinem grającym na fortepianie. Po skromnych sesjach zdjęciowych ze zjawiskowymi figurkami całą grupą udaliśmy się do Centralnego Muzeum Włókiennictwa, które zrobiło na nas bardzo duże wrażenie. Poznaliśmy etapy ewolucji włókiennictwa, dowiedzieliśmy się co nieco o modzie i jej prawach a także mogliśmy podziwiać pozostałe sprzed lat kreacje, z których wiele można by swobodnie znaleźć na teraźniejszych wystawach sklepowych. Była to na pewno bardziej interesująca część zwiedzania dla damskiej części naszej wycieczki, ale panowie także nie wyglądali na znudzonych. Po opuszczeniu Centralnego Muzeum Włókiennictwa skierowaliśmy się do Muzeum Miasta Łodzi, gdzie spotkaliśmy się przypadkiem z inną wycieczką z Koronowa, w której uczestniczyło kilku nauczycieli z naszej placówki. W pozytywnym nastawieniu podziwialiśmy ogromne pomieszczenia dawnego pałacu jednego z właścicieli fabryk w Łodzi, w którym znajdowało się muzeum. Byliśmy pod wrażeniem wielkości całego kompleksu i jego oryginalności. W oczekiwaniu na obiad w restauracji Galicja mogliśmy podziwiać tereny Manufaktury, jednego z największych centrów handlowych w Polsce. Po pysznym obiedzie, przy Manufakturze czekał już na nas autokar.  Około godziny 14 podziękowaliśmy Panu przewodnikowi za mile spędzony czas i udaliśmy się w podróż powrotną do Koronowa, gdzie dotarliśmy wieczorem.

Wszyscy uczestnicy wyjazdu na pewno zapamiętają Łódź bardzo pozytywnie i mam nadzieję, że każda następna wycieczka będzie godna zapamiętania tak, jak ta.